Як відбувається реєстрація права власності на нерухоме майно?

Впродовж останніх років процедура державної реєстрації прав на нерухоме майно постійно реформують зазнає реформування. Здебільшого змінюється не суть реєстраційних дій, а назви органів, що їх проводять, що не надто покращує ситуацію у сфері реєстрації майна для населення.

Реєстр прав власності на нерухоме майно

Спершу процес реєстрації проводили Бюро технічної інвентаризації (БТІ) та опісля ці функції було передано Державній реєстраційній службі України (зараз – Департамент державної реєстрації Міністерства юстиції України). При такому переданні повноважень виникало ряд проблем, зокрема недоліком оновленої реєстрації нерухомого майна в Державній реєстраційній службі стало існування двох реєстрів нерухомості. Забравши права на реєстрацію у БТІ, чиновники не подбали про укладення єдиної бази даних. Усі старі відомості є недоступними, позаяк їх не внесли до нового реєстру – це зумовлює певні проблеми під час реєстрації нерухомості.

З 1 січня цього року в Україні діють нові законодавчі положення щодо реєстрації нерухомості. Закон, що врегульовує цю процедуру, викладено у новій редакції. Також постановою Кабміну від 25 грудня 2015 року затверджено новий порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно.

Департамент державної реєстрації (реєстраційна служба) проводитиме реєстраційні дії лише в перехідний період (до 30 квітня), допоки цей орган не буде ліквідований. Відповідно до нових змін зареєструвати нерухомість можна буде, звернувшись з заявою до виконавчих комітетів місцевих рад. Швидше за все, такі документи прийматимуть через Центри адміністративних послуг. Також правом реєстрації наділені нотаріуси, які отримали права повноцінного державного реєстратора та можуть реєструвати право власності та інші речові права на нерухоме майно незалежно від місця розташування останнього. Планується, що це дозволить пришвидшити процедуру реєстрації та надасть можливість заявнику обирати, куди саме звернутись для проведення реєстраційної дії.

Серед основних змін, про які потрібно пам’ятати:

  1. Відтепер при реєстрації нерухомості власнику не видаватимуть свідоцтво про право власності. Цей документ залишиться у минулому. Ви отримаєте лише рішення державного реєстратора без штампу, підписів. Основна ідея законодавчих змін – перевести все в електронні реєстри. Інформацію з такого реєстру може отримати кожен, належно зареєструвавшись, і про будь-яке нерухоме майно, лише ввівши правильні пошукові дані і оплативши послугу.
  2. Встановлено нові адміністративні збори за проведення реєстрації нерухомості. Якщо раніше зареєструвати право власності коштувало 119 гривень, то зараз 140 гривень (строк реєстрації – 5 робочих днів). Для тих, хто хоче провести реєстраційну дію швидше, доведеться платити більше: до прикладу, за проведення реєстрації протягом двох робочих днів потрібно заплатити збір у розмірі однієї мінімальної заробітної плати, а якщо протягом двох годин – п’ять таких заробітних плат.

Порядок державної реєстрації прав на нерухомість встановлює перелік потрібних документів для різних випадків реєстрації: на новозбудований будинок, об’єкти незавершеного будівництва, реконструйований об’єкт нерухомого майна, у зв’язку з передачею майна у власність юридичній особі, на земельну ділянку, на квартиру, яка куплялась в новобудові через участь у ФФБ чи ЖБК тощо. Перелік є дуже широким, і пересічній людині важко зрозуміти всю законодавчу базу і розібратись у процедурі. Іншими словами, кожна процедура реєстрації нерухомого майна є особливою і передбачає індивідуальний перелік потрібних документів.

І нерідко буває так, що опісля довжелезної черги до реєстратора, який, до речі, не надто хоче надавати консультацію, заявники знову змушені донести документи й знову повертатись у ту ж чергу. Можливо, зараз передання повноважень до нотаріусів вирішить цю проблему, але для власної безпеки і економії часу краще звернутись за допомогою до кваліфікованого спеціаліста, аби дізнатись усі деталі і нюанси.

Юридична компанія «Лігалейд» спеціалізується в юридичному супроводі операцій з нерухомістю. Наші спеціалісти зможуть надати Вам вичерпну консультацію, в тому числі і щодо реєстрації права власності на нерухомість. Також працюємо лише з перевіреними нотаріусами, що дає гарантію безпеки процедури і унеможливлення шахрайства.

З питань консультації чи підготовки документів, звертайтесь за тел.: 096-002-01-00, [email protected] або за іншими контактами, вказаними на сайті.]]>

Ми вам
зателефонуємо

Замовити дзвінок