Тимчасова посвідка, реєстрація іноземців в Україні

Тимчасова посвідка, реєстрація іноземців в Україні

Постійне місце проживання в Україні для іноземців отримується тільки на підставі чітко визначених законом підстав (перелік яких конкретний і досить вузький) та після отримання дозволу на імміграцію. У цій статті ми розглянемо лише підстави і порядок отримання посвідки на тимчасове проживання в Україні, оскільки можливостей отримати цю посвідку для іноземця законом передбачено більше, та й процедура є набагато простішою.

Оформлення посвідки на тимчасове проживання в Україні

Найперше слід зазначити, що посвідка на тимчасове проживання в Україні видається як правило на строк до одного року (з можливим продовженням), та надає іноземцю праву проживати та в’їжджати в Україну у цей період без будь-яких обмежень. Для осіб, які прибули на навчання - тимчасова посвідка повинна видаватися  на період навчання.

Підстави для отримання посвідки на тимчасове проживання

Зрозуміло, що для отримання посвідки на тимчасове проживання іноземець повинен мати одну з визначених законом підстав.

Такими підставами можуть бути:

1. дозвіл на працевлаштування в Україні

2. навчання в Україні

3. наявність родинних відносин з громадянами України, або укладення шлюбу з українськими громадянами під час перебування на законних підставах в Україні;

4. участь в офіційно зареєстрованих проектах міжнародної технічної допомоги;

5. релігійна діяльність при наявності відповідного запрошення релігійної організації та погодження з компетентним органом;

6. діяльність у представництвах неурядових організацій іноземних держав на території України;

7. робота в українських філіях іноземних банків;

8. провадження культурної, наукової чи освітньої діяльності, спортивної діяльності, участь у волонтерських програмах у випадках, передбачених міжнародними договорами чи українським законодавством;

9. робота кореспондентом іноземного ЗМІ

10. звернення про отримання посвідки для іноземців, у яких завершився граничний термін перебування в пунктах тимчасового перебування іноземців у визначених законом випадках.

Порядок оформлення і видачі посвідки на тимчасове проживання

Термін оформлення посвідки органами міграційної служби на тимчасове проживання становить приблизно один-два тижні  з дня подання всіх визначених документів, рішення про видачу або відмову у видачі посвідки затверджується Головою відповідного ДМС чи його заступником.

Серед документів, які завжди подаються усіма іноземцями незалежно від підстав, варто мати на увазі завірені переклади сторінок паспорта українською мовою (з візою типу Д), поліс медичного страхування, заява встановленої форми, квитанція про сплату державного мита. У багатьох випадках необхідно подавати також довідку про несудимість, результати проходження медичних оглядів. Усі інші обов’язкові документи випливають із підстави звернення за посвідкою: дозвіл на працевлаштування, свідоцтво про шлюб чи про народження тощо).

Найбільш поширені підстави видачі посвідки та перелік документів, які потрібні для отримання посвідки на тимчасове проживання для різних категорій, ми проаналізували в окремих статтях на нашому сайті.

Враховуючи специфіку роботи органів державної міграційної служби, законодавчу невизначеність та формалізм у питаннях оформлення документів, для належного представництва ваших інтересів, рекомендуємо вам звертатися за допомогою до юристів, які мають практичний досвід в імміграційних питаннях.

Додатково пропонуємо також юридичні послуги з супроводу іноземців у м. Львів (та Львівській області):- Отримання дозволу на працевлаштування іноземця;- реєстрація запрошення від юридичної особи іноземцю; - продовження терміну перебування іноземця;-  Повний супровід іноземних юридичних та фізичних осіб та інші юридичні послуги, звертайтеся

Якщо у Вас є запитання Юрист допоможе Вам


Ірина Шумська