Не готівкою єдиною: які пропозиції отримає бізнес у 2019 році?

З кожним роком в Україні розширюється ринок безготівкових платежів. Кількість трансакції за показниками експертів вже у 2019 році може зрости до 17-20% серед загального обсягу розрахунків. Поява зручних для користування систем мобільних платежів, таких як Apple Pay чи Google Pay, безумовно, посприяла збільшенню on-line розрахунків у безготівковій формі.
Однак, вже у 2019 році на бізнес очікує кілька нових послуг, які пов’язані із «non-cash payments»:

  • Видача готівки через POS термінали на касі. За допомогою такої послуги споживачі отримають можливість доступу до коштів на рахунку там, де відсутні банківські відділення. На практиці це виглядатиме так: за умови відсутності терміналу банку споживач отримає потенційну можливість звернутися до каси торгової точки для видачі готівки, якщо така точка матиме у своєму розпорядженні достатньо готівки та можливостей для проведення вищезазначеної банківської операції. Проте, хоча й законодавче підгрунтя для запуску такої послуги вже готове, практичні питання все ж залишаються невирішеними.
  • Здійснення валютнообмінних операцій у безготівковій формі через інтернет банкінг. Ця послуга буде доступною вже з лютого 2019 року з огляду на прийняття Закону України «Про валюту та валютні цінності» та надання особі можливості проводити операції з обміну валюти до 150 000 тис. гривень без будь-яких дозвільних документів за умови наявності лише рахунків в національній та іноземній валютах.
  • Можливість оформлення розстрочки на купівлю товару при оплаті картою. Таку послугу вже запровадили кілька банків в Україні. Зокрема пропонується можливість внесення частини платежу при покупці товару із наступним розстроченням. Кредит оформлюється автоматично прямо біля каси, а договором з усіма необхідними реквізитами при цьому є чек.
  • Платежі з використанням QR-коду. Прогнозується збільшення попиту на такий сервіс з боку підприємців, оскільки використання класичного POS терміналу є достатньо дорогим. «Смаколиком» для невеликого бізнесу у цьому випадку є пропозиція розміщення плакату з власним QR-кодом для приймання платежів від населення. До прикладу, така форма розрахунків вже введена для оплати проїзду громадським транспортом, комунальних послуг, торгово-сервісних мережах тощо.

Підготувала молодший юрист практики ІТ-права АО “Бачинський та партнери” Міджак Ольга

]]>

Ми вам
зателефонуємо

Замовити дзвінок