З 16 червня згідно прийнятій Постанові 1165 платник податку, який подає скаргу, має право брати участь у розгляді скарги. Це можна зробити особисто або через представника. Розгляди також будуть відбуватись в режимі відеоконференції. Постанова дозволить забезпечити комунікацію із Державною податковою службою без особистої присутності.
Основна мета нової Постанови в тому, щоб платник податків мав змогу подавати скаргу та брати участь у розгляді скарги самостійно або за участю представника для оскарження зупинення реєстрації або відмову від реєстрації податкової накладної чи розрахунку коригування.
За результатами розгляду справи, комісія центрального рівня має право або:
- задовольнити скаргу та скасувати попереднє рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН;
- відмовити в задоволенні скарги та залиши рішення комісії регіонального рівня без змін.
Також внесено зміни щодо самого механізму процесу розгляду — платник податків може усно особисто або через представника надати пояснення в режимі відеоконференції.
Загальний порядок блокування ПН або РК не змінений, а також залишаються основні критерії визнання ПДВ ризиковими.
Окремо зазначається, що скарга на попереднє рішення про відмову у реєстрації ПН/РК повинна розглядатись впродовж 10 днів центральним органом виконавчої влади і цей термін не може бути продовженим. Скарги платника податків, який хоче брати участь у засіданні комісії, будуть розглядатись протягом 30 днів.
Щоб заявити про бажання брати участь у розгляді не потрібно подавати окремих документів, а достатньо вказати спеціальну позначку у самій скарзі. Після отримання скарги, податкова служба надішле повідомлення про час та дату розгляду комісією запиту, а також надішле посилання на відеоконференцію.