З 1 липня 2015 року, в зв’язку з набранням чинності змін до Податкового кодексу щодо обов’язкового застосування РРО платниками єдиного податку третьої групи, сфера застосування електронних касових апаратів значно розширилася.
Реєстрація РРО зараз є необхідною майже у всіх галузях та видах діяльності, які так чи інакше пов’язані з розрахунками готівкою.
Порядок реєстрації РРО
Відповідно до ЗУ «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», РРО можуть не застосовуватись в наступних випадках:
– якщо підприємство торгує продукцією власного виробництва (крім закладів громадського харчування), та якщо проведення розрахунків оформляється відповідними касовими ордерами та видачею квитанцій;
– при здійсненні банківських послуг (крім купівлі-продажу інвалюти);
– при продажу проїзних документів на транспорті, реалізації квитків на концерти, інші заходи;
– платники ЄП першої групи, а також другої групи до 1 січня 2016 року;
– у разі наявності пільгового торгового патенту (крім продажу підакцизних товарів);
– у торгівлі продуктами та промисловими товарами на ринках фізичними особами;
– у кіосках при продажу газет, листівок тощо, якщо обсяг такої продукції перевищує половину товарообороту;
– торгівля водою, молоком, квасом з автоцистерн тощо;
– продаж страв у їдальнях навчальних закладів;
– у випадку, якщо в місці здійснення операції розрахунки готівкою не здійснюються.
Таким чином, у інших випадках, окрім описаних вище реєстрація касового апарату є обов’язковою.
Перелік документів для реєстрації касового апарату
– заява встановленої форми
– копія документа, яким підтверджується придбання касового апарату (право власності на нього);
– копія договору оренди приміщення або документів на право власності (за місцем використання РРО);
– копія договору підприємства (ФОП) з центром сервісного обслуговування касових апаратів.
Заява та копії документів повинні бути завірені підписом директора та печаткою підприємства.
Спочатку заявнику (за відсутності підстав для відмови в реєстрації) видається довідка про резервування фіскального номера касового апарату, яка є дійсною протягом 5-ти робочих днів з дня її видачі.
За цей час суб’єкт господарювання має привести РРО у фіскальний режим роботи, тобто внести фіскальний номер у пам’ять касового апарату, здійснити опломбування РРО.
Після цього, до закінчення терміну дії вищезгаданої довідки, заявник подає до відповідного органу ДПІ:
– довідку про опломбування РРО (копію);
– акт введення в експлуатацію касового апарату (копію).
Реєстрація касового апарату здійснюється для кожної господарської одиниці окремо.
Орган, який здійснює реєстрацію касового апарату: Реєстрація РРО здійснюється в органі ДПА за місцезнаходженням платника податків (згідно даних податкового обліку).
Офіційний платіж: Реєстрація касового апарату та взяття на облік здійснюються безоплатно.
Термін реєстрації РРО: довідка про резервування фіскального номера видається не пізніше двох робочих днів з моменту подання документів, а реєстраційне посвідчення – на наступний робочий день після подання довідки про опломбування та акту введення в експлуатацію.
Таким чином, для використання касового апарату у кожній господарській одиниці, потрібно пройти спеціальну процедуру його реєстрації у органах податкової інспекції. Тільки після належного оформлення та отримання реєстраційного посвідчення на касовий апарат можна розпочинати здійснення своєї господарської діяльності.
З питань реєстрації касового апарату (чи інших юридичних послуг) звертайтеся:
телефони: Київстар+380960020100; МТС +380504317084