Реєстрація благодійного фонду

У період дії воєнного стану залишається актуальним питання створення благодійних фондів. Законодавством України визначені рамки діяльності організацій, їх права та обмеження.

В рамках теми розглядаються нормативні акти, алгоритм створення фонду та поради юристів у Львові від АО “Бачинський та партнери”.

 

Правове регулювання реєстрації благодійних фондів в Україні

Для ясності питання по благодійним фондам слід звертатися до Конституції України, Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації», Цивільного кодексу України, Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань». Основна частина звісно описана у Законі України «Про благодійну діяльність та благодійні організації», де містяться цілі організацій, їх завдання, суб’єкти діяльності.

Процедура реєстрації благодійного фонду

Весь процес створення благодійного фонду можна звести до простого алгоритму:

  1. Підготовка документів;
  2. Проведення зборів;
  3. Реєстрація організації;
  4. Оформлення свідоцтва;
  5. Отримання статусу.

Під документами на реєстрацію розуміють статут, протоколи загальних зборів, заяву щодо реєстрації. Подача відбувається  до офіційних реєстраторів у місті або відповідальних посадовців при Міністерстві юстиції.

Ризики при створенні благодійного фонду

Чинної нормативної бази у 2025 році з приводу благодійних організацій недостатньо для ведення ефективної діяльності. Це стосується оформлення контрактів з іншими організаціями, контроль за цільовим використанням пожертв.

Існують випадки коли посадовці органів місцевого самоврядування втручаються у роботу меценатів. Органи державної влади чи політичні партії створюють штучні бар’єри для розвитку благодійної організації.

Прозорість діяльності благодійників

Під прозорою діяльністю благодійного фонду розуміють демонстрацію реквізитів для перевірки ЄДРПОУ по різним базам. Наявність фактичної адреси дає можливість спостерігати за рухом працівників та вантажів.

Разом з тим, існує звітність, яку неприбуткові організації подають щороку до податкової. Це баланс, кількість працюючих, фінансовий стан. Аудиторські перевірки незалежних компаній підвищують рівень прозорості.

АО «Бачинський та партнери» займається допомогою для реєстрації благодійних організацій. У 2025 році існує можливість точно визначитися зі сферою діяльності та не чекати у чергах. Професійні юристи консультують щодо пакета документів, отримання свідоцтва, проблемних питань, тому звертайтесь.

Ми вам
зателефонуємо