Експрес-ліквідація підприємства: як це працює

Україна, як країна з активним бізнес-середовищем, регулярно стикається з ситуаціями, коли підприємствам доводиться припиняти свою діяльність. Найчастіше це відбувається через економічні труднощі, неспроможність конкурувати на ринку або інші обставини. Експрес-ліквідація підприємства забезпечує швидке і безпечне завершення діяльності, у даній статті ми розповімо про неї детальніше.

Експрес-ліквідація (альтернативний спосіб закриття компанії) передбачає перехід компанії від одного власника до іншого.

Власник будь-якої юридичної особи має повне право на продаж або передачу іншій особі своїх корпоративних прав на компанію, частково або повністю, відповідно до законодавства України. Цей спосіб є повністю законним і характеризується низкою ключових особливостей. При такій ліквідації підприємств в Україні, мається на увазі продаж корпоративних прав компанії зі зміною директора та засновників (власників). Це в свою чергу, означає, що колишні власники та директор втрачають формальний зв’язок з компанією, а всі права та зобов’язання переходять до покупців. Однак юридична особа продовжує функціонувати, перебуває на обліку в певних органах і державних реєстрах. За компанією зберігаються усі права та обов’язки, які були до моменту, коли відбулася реєстрація змін, а саме сплата податків та зборів, ведення документообігу, кадрової документації, тощо.

Експрес-ліквідація підприємства часто вважається оптимальним варіантом закриття компанії за вартістю та наслідками для власників.

Багато власників, які стикаються з проблемними ситуаціями у своєму бізнесі, вибирають цей спосіб. Оформлення процедури експрес-ліквідаіції не несе за собою суттєвих витрат, до таких витрат належать і ті, які компанія несе і при звичайній ліквідації, а саме: витрати на адміністративні збори, нотаріальні послуги, послугу перекладача, тощо, проте відсутні витрати на архівну службу. Сам процес зазвичай триває не більше 2 (двох) робочих днів, а відсутність перевірок контролюючих органів є важливим аспектом для багатьох підприємців.

Під час цієї процедури в ЄДР вноситься інформація про зміну учасників (акціонерів, власників) і здійснюється заміна директора, а також, за потреби, вносяться зміни в установчих документах підприємства. Печатки, штампи, первинна документація та фінансова звітність передаються новому власникові підприємства за актом приймання-передачі. При потребі може бути також змінено місцезнаходження (юридичну адресу) підприємства.

Процес експрес-ліквідації підприємства включає наступні етапи

  1. Узгодження умов угоди: Продавець і покупець бізнесу обговорюють і погоджують умови угоди. Це може включати зміни назви підприємства, юридичної адреси, КВЕД, повноважень нового директора, тощо.
  2. Підготовка документів: Підготовка необхідного пакета документів для експрес-ліквідації , таких як реєстраційні форми, протокол про продаж частки у статутному капіталі, наказ про призначення нового директора, договір купівлі-продажу корпоративних прав, перереєстрація розрахункових рахунків та отримання ключів у податковій інспекції, за потреби розробляється статут на ім’я нового власника, якщо була відображена інформація, яка підлягала зміні. Варто зазначити, що пакет документів може різнитися.
  3. 3. Завершальним етапом є подання та реєстрація документів: Після підготовки всіх необхідних статутних документів їх потрібно подавати до державного реєстратора або до органів нотаріату для внесення змін до ЄДР. Надалі, отримується нова виписка з ЄДР, яка є підтвердженням усіх змін та передачі прав і обов’язків ТОВ новому власнику.

Експрес-ліквідація підприємства – це швидкий і ефективний спосіб припинення діяльності компанії в Україні. Хоча цей процес може мати свої ризики, він дозволяє власникам швидко та безпечно завершити роботу підприємства, сприяючи подальшому розвитку бізнес-середовища країни. Проте, для правильного та безпроблемного проведення експрес-ліквідації звертайтеся до Юристів АО “Бачинський та партнери”.

Ми вам
зателефонуємо

Замовити дзвінок