На митниці посадові особи також допускають порушення.
Професійні юристи радять передивитися судову практику. В ній міститься інформація про типові порушення, шляхи оскарження.
Що вважається порушенням митних правил?
Порушення митних правил тлумачать як протиправні дії або бездіяльність, умисні або з необережності, які порушують встановлений порядок переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон або не допускають їх до митного контролю чи оформлення. Такими діями можуть бути, наприклад приховування товарів або неправдиве декларування, що тягне штраф від 100 % до 300 % суми неоплаченої суми митних платежів. Порушення правил зберігання на митних складах, недозвільні операції або невчасний розрахунок тягне штраф від 20 до 1 000 неоподатковуваних мінімумів. Інші порушення, прописані в ст. 468–485 Митного кодексу України.
Коли особу точно не притягують до відповідальності
Є кілька випадків, коли особу не притягують до адміністративної відповідальності. Наприклад, це незначні порушення без шкоди суспільним інтересам. Маються на увазі умисні чи з необережності дії, які не завдали істотних наслідків.
Відповідальності не слід чекати, коли пропуск строків оскарження був із поважних причин. Ще один варіант – добросовісне звернення в “зелений коридор”. Таке спостерігається, коли наприклад було неправильне декларування товарів. Постанову можуть скасувати, якщо були помилки у процесуальних діях прикордонників або митників.
Коли можна оскаржити постанову митниці: процедура
Постанову про порушення митних правил можна оскаржити, якщо є сумніви щодо її законності. Підстави для оскарження визначені у ст. 529 Митного кодексу України.
Найважливіші підстави:
- Немає факту порушення;
- Порушення процедур митного оформлення;
- Стягнення, не передбачене законом.
Щодо відсутності факту порушення, наприклад, товар не підлягав декларуванню, або кількість була в межах дозволеної. Щодо порушення процедур митного оформлення є багато випадків. Буває, що відсутня особа під час складання протоколу, не видано копію постанови, відсутні докази порушення. Неправильна кваліфікація дій також вважається підставою оскарження. Трапляється, що митниця вказала завищену вартість товару або застосувала занадто суворе покарання. Коли стягнення не передбачене законом, треба оскаржувати. Буває, що призначення штрафу відбувається без підстав або вилучення товару без законних підстав. Інший випадок – рішення ухвалене неналежним органом або постанова винесена особою, яка не мала на це повноважень.
Куди звертатися, щоб оскаржити постанову митниці?
Ви маєте два законні шляхи оскарження — адміністративний та судовий. Адміністративне оскарження здійснюється до Держмитслужби або митниці вищого рівня. Тобто треба йти до вищого митного органу, наприклад, до Державної митної служби України або регіонального митного управління. Строк подання 10 днів з дня отримання постанови, а розгляд скарги до 1 місяця з моменту реєстрації скарги.
Постанову можуть скасувати, змінити або залишити без змін. На період розгляду виконання постанови призупиняється.
Судове оскарження здійснюється до адміністративного суду за місцем ухвалення постанови або за місцем проживання особи. Варто спиратися на Кодекс адміністративного судочинства України. Строк подання скарги 10 днів з моменту отримання постанови. Суд може скасувати або змінити постанову, або зобов’язати митницю повторно розглянути справу. АО «Бачинський і партнери» допоможуть вирішити питання, тому звертайтеся.