Що таке Дія?

Сьогодні сміло можна сказати, що Україна – цифрова держава. Проте, було так не завжди. Раніше всі послуги від державних органів можна було одержати лише постоявши кілька годин у довгій черзі до кабінету службової особи. В лютому 2020 року наш уряд офіційно анонсував запуск застосунку “Дія”, який став уособленням політики діджиталізації.

Дія — це сервіс, який відображає основні документи в електронному варіанті та дає можливість отримати безліч послуг державних органів онлайн.

Для чого потрібна Дія?

Дію розробляли з метою прискорити взаємодію людини з державою, зробити більшість процесів електронними та автоматичними, щоб ніхто не  впливав на строк отримання послуг від держави.

Додаток Дія потрібен для відображення в електронному варіанті документів, що посвідчують особу, її статус чи право.

У 2021 році Законом «Про внесення змін до Закону України “Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус”» було прирівняно паперові паспорти до електронних, а Україна стала першою державою в світі, в якій цифрові паспорти в мобільному телефоні стали юридичними аналогами звичних паперових документів. Станом на сьогодні в додатку Дія доступні такі цифрові документи:

  • паспорт громадянина України ( лише ID-картка);
  • закордонний паспорт;
  • картка платника податків (РНОКПП);
  • свідоцтво про народження дитини (у батьків);
  • довідка ВПО;
  • студентський квиток;
  • внутрішній та зовнішній COVID-сертифікати.

Портал Дія потрібен для одержання послуг в режимі онлайн. Портал Дія є так званим сучасним реєстром адміністративних послуг. Більше того, за допомогою Дії можна одержувати доступ до інформації з різних реєстрів.

Послуги на порталі Дія розділені за двома категоріями: «громадянам» та «бізнесу». Зокрема, у категорії «громадянам» доступні такі послуги:

  • Одержання довідок та витягів ( для прикладу довідка про несудимість, витяг про земельну ділянку тощо)
  • Замовлення номерного знаку, відновлення водійського посвідчення
  • Послуги у сфері нерухомості та будівництва ( дозвіл на будівництво, видача будівельного паспорта тощо)
  • Одержання ліцензій та дозволів ( ліцензія з протипожежної діяльності тощо)
  • Ємалятко (реєстрація народження дитини, допомога при народженні дитини тощо)
  • Одержання пенсій, пільг (заява про призначення пенсії, заява на субсидію тощо)

У категорії «бізнесу» доступні наступні послуги:

  • Створення бізнесу ( реєстрація ФОП, ТОВ)
  • Послуги у сфері землі, нерухомості та будівництва ( державна реєстрація речових прав на нерухоме майно, одержання Декларації про готовність до експлуатації самочинно збудованих об’єктів на земельній ділянці відповідного цільового призначення, видача будівельного паспорта, одержання повідомлення про початок будівельних робіт тощо)
  • Послуги у сфері транспорту (перевірка автоперевізника, замовлення дозволів на міжнародні перевезення вантажів)
  • Набуття статусу резидента Дія-сіті
  • Витяги та довідки (витяг про нормативну грошову оцінку, про земельну діялянку)
  • Одержання ліцензій та дозволів ( для прикладу ліцензії на перевезення, на виробництво ліків тощо)

Як зареєструватися в Дії?

Насправді, в Дії зареєструватися доволі неважко. Попри це, команда юристів АО

«Бачинський та партнери» підготувала для вас алгоритм дій, щоб з легкістю розібратися як зареєструватися в Дії.

Реєстрація в мобільному додатку за допомогою Bank ID НБУ

  • завантажити мобільний додаток Дія за допомогою AppStore або GooglePlay;
  • обрати варіант реєстрації за допомогою Bank ID;
  • обрати банк, клієнтом якого ви є з переліку з переліку всіх запропонованих банків. Після цього система переадресує на сайт обраного банку;
  • ідентифікувати свою особу в інтернет банкінгу за допомогою логіну та паролю. Після ідентифікації за допомогою банку, усі ваші дані автоматично підтягнуться до мобільного додатку, а також почнуть відображатися документи.

Реєстрація на веб порталі Дія

Є 2 способи як зареєструватися на веб порталі Дія: за допомогою того ж Bank ID НБУ (Id.gov.ua) та за допомогою електронного цифрового підпису. Покроковий агоритм дій для реєстрації:

  • відкрити веб сайт https://diia.gov.ua;
  • натиснути кнопку «зареєструватись»
  • обрати спосіб ідентифікації: за допомогою банку або електронного цифрового підпису.

Ідентифікація за допомогою електронного цифрового підпису

Вам потрібно вибрати яким чином ви надасте електронний цифровий підпис. Є такі варіанти як надати електронний цифровий підпис для реєстрації в Дії:

●     файловий ключ

Якщо ви обрали цей варіант, вам потрібно обрати на вашому пристрої файл з електронним підписом та завантажити у запропоноване сайтом вікно

●     апаратний ключ

Якщо ви обрали цей варіант, то вам потрібно було попередньо завантажити бібліотеку веб підпису

●     Дія.Підпис

За допомогою Дія.підпису можна зареєструватися з мобільного пристрою (смартфон, планшет)

Ідентифікація за допомогою ID.gov.ua

Щоб обрати цей спосіб, потрібно натиснути кнопку «Увійти» у блоці Авторизація з BankID. Далі вже звична процедура: обирайте свій банк та входьте у систему свого банку за допомогою логіну та паролю.

Після ідентифікації за допомогою електронного цифрового підпису або BankID, ви будете вважатися зареєстрованим на порталі Дія та можете починати користуватися усіма його можливостями.

Ми вам
зателефонуємо

Замовити дзвінок