Вивіска – це рекламна конструкція, яка зазвичай розміщується на фасаді будинку. Вивіска містить інформацію про організацію або підприємство, що розташовані в цьому будинку.
Вивіски найчастіше розміщують поруч з входом, вони бувають пласкими або об’ємними.
Сучасна вивіска має дві пов’язані між собою функції – це реклама та подача конкретної інформації.
Частина 6 статті 9 ЗУ «Про рекламу» говорить про те, що якщо вивіска розташована усередині будинку – на поверсі, на якому розміщена установа чи в межах першого поверху, вона не підпадає під визначення реклами. Така табличка може містити назву, логотип, вид діяльності та час роботи організації.
Згідно закону, вивіска не повинна містити наступну інформацію: поштова адреса, е-мейл, номери телефонів.
Інформація про відомості, які можуть бути розміщені на вивісці, наведена у ч.6 ст. 9 ЗУ «Про рекламу». Якщо ж вивіска встановлена без врахування цих вимог, вона підпадає під визначення зовнішньої реклами в трактуванні ст. 1 ЗУ «Про рекламу».
Порядок встановлення вивісок у м. Львові
Часто у підприємців, які щойно розпочинають діяльність, виникає питання – чи потрібен дозвіл на вивіску? Без сумнівів, для того, щоб розмістити рекламу в будь-якому місці міста Львова, необхідно спочатку отримати відповідний дозвіл. Такий дозвіл на рекламу видає орган місцевого самоврядування, тобто Львівська міська рада. Видача дозволу регулюється ЗУ «Про рекламу» та Правилами розміщення зовнішньої реклами у м. Львові.
Для того, щоб встановити вивіску, необхідно подати проект її розміщення, згідно Правил розміщення реклами у м. Львові. Проект розміщення слід погодити з Дозвільним центром управління архітектури ЛМР. У випадку, якщо установа знаходиться у межах історичного центру м. Львова і там же планується встановити вивіску, необхідно узгодити це питання з Управлінням охорони історичного середовища м. Львова.
Вимоги до розміщення вивіски
При створенні проекту вивіски слід врахувати наступні фактори, які спростять отримання дозволу на її розміщення і, взагалі, підуть на користь сприйняттю цього об’єкта оточуючими:
- Вивіска не повинна містити інформацію, яка може бути образливою для когось (окремих людей чи певних груп населення).
- Вона повинна вписуватися в інтер’єр, гармоніювати з фасадом будівлі, не вирізнятись надто яскравими кольорами. Навіть у випадку, коли вивіску встановлює компанія зі світовим іменем і усталеним логотипом, в історичній частині міста кольорова гама має бути приглушеною, у відтінках фасаду.
- При встановленні об’єкту недопустимим є пошкодження або знищення будь-яких елементів архітектурного оздоблення, що присутні на будівлі.
- Вивіска має відповідати загальній стилістиці будинку, його архітектурним особливостям, гармоніювати з розмірами самого будинку та його елементів, відповідати кольоровій гаммі оздоблення фасаду, а також іншим рекламним засобам, які вже встановлені на фасаді.
Якщо на будівлі, про яку йдеться, вже розміщена велика кількість вивісок чи рекламних засобів, компанії може бути відмовлено у встановленні ще одної вивіски. Тому варто подбати про те, щоб документи для погодження вивіски були подані якомога швидше.
Існують також і вимоги до розмірів та масштабу при розміщенні реклами на фасаді будинку. Зокрема, консольні рекламні засоби, які розміщують на фасадах будинків, повинні встановлюватись на висоті щонайменше 2,5 м від поверхні землі, на аналогічній висоті з іншими консольними рекламними засобами на даній вулиці чи між перехрестями. Крайня точка конструкції повинна мати виступ від стіни не більше, ніж 1 м. Якщо ж консольні рекламні засоби розташовані у Центральній частині міста, вони повинні мати ширину консолі не більше 6 см.
Жителі міста Львова пишаються тим фактом, що велика кількість будинків центральної частини міста внесені до Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. А отже матеріали, з яких виготовлені рекламні засоби, також мають гармоніювати зі старовинними будинками, якими захоплюється весь світ.
Вивіски на таких будинках мають бути виготовлені з натуральних матеріалів, або ж з таких, що прирівнюються до природних. Це можуть бути наступні матеріали:
- бронза або латунь;
- різні породи дерева, що вважаються цінними;
- різні види каменю;
- смальта;
- кераміка;
- художнє або вітражне скло.
Техніки, в яких виготовлені такі вивіски, також мають базуватися на тих, що є звиклими для традиційних ремесел, прийнятих у Львові, зокрема таких, як: ковальство, художнє литво, фрезерування і гравірування на металі, гутне скло та ін.
Проект вивіски для розміщення на фасаді будинку
Якщо вам потрібно розробити проект вивіски для вашої установи (підприємства), варто звернутися до сертифікованого фахівця чи компанії, які зможуть розробити декілька варіантів вивіски з урахуванням усіх ваших вимог та правил розміщення.
Зазвичай, фахівці обізнані щодо того, які саме елементи мають бути представлені у проектах вивісок. Однак, для уникнення непорозумінь під час розгляду, замовнику варто знати, що проект вивіски має містити:
- Назву, в якій зазначені найменування суб’єкта господарювання та місце розташування майбутньої вивіски;
- Згоду, видану управлінням архітектури;
- Згоду, видану управлінням охорони історичного середовища м. Львова – коли йдеться про розміщення рекламного об’єкту в історичній частині міста;
- Кольоровий ескіз (М 1:5, М 1:10) з основними розмірами вивіски та кресленнями вузлів кріплення;
- Зразки шрифтів, якими буде виконаний напис;
- Перелік матеріалів конструкції;
- Візуалізацію місця, де планується розмістити рекламний об’єкт;
- Найменування особи виконавця, який розробляв проект, його контактні дані: поштова адреса, номер телефону;
- Назву організації, що замовила проект;
- Дату виконання проекту.
У такому вигляді проект подається до розгляду одночасно з іншими документами.
Документи для погодження вивіски
Для погодження вивіски підприємство чи організація повинні подати в управління «Дозвільний офіс» Львівської міської ради наступні документи:
- Заяву, адресовану управлінню архітектури департаменту містобудування
- Проект вивіски, з усіма відповідними додатками, що перераховані вище.
- Копію документу на право власності чи користування приміщенням, де здійснює діяльність суб’єкт господарювання. Якщо таких власників кілька і вивіска поширюється на їхню частину, погодження від цих власників також має бути надано.
- Витяг чи виписку з ЄДР про суб’єкт господарювання.
- Якщо вивіска на іноземній мові, необхідно також подати свідоцтво про реєстрацію торгової марки. У випадку, коли такого свідоцтва немає, вивіска у Львові може бути тільки українською мовою.
Після подачі всіх необхідних документів, відбувається засідання робочої групи. Управління архітектури протягом 10 днів виносить ці документи на розгляд робочої групи.
Робоча група проводить засідання щотижня. Суб’єктам господарювання та проектним організаціям пропонують відвідати засідання робочої групи.
Після розгляду поданих заяв, робоча група може прийняти одне із наступних рішень:
- погодити проект вивіски – у випадку, коли зауваження до проекту повністю відсутні;
- скерувати проект на доопрацювання – якщо виникли певні зауваження до проекту. Тоді виконавець повинен внести виправлення з врахуванням усіх зауважень.
У випадку погодження проекту вивіски, його скеровують до КП «Адміністративно-технічне управління», який зобов’язаний внести відомості про нього у загальноміський реєстр вивісок. Після внесення інформації до реєстру, суб’єкт господарювання отримує зареєстрований проект вивіски у Дозвільному офісі та може приступати до її встановлення.
Як правильно оформити усі необхідні документи
Ці кроки не повністю розкривають усю процедуру встановлення вивіски, попри це може виникнути чимало юридичних питань. Щоб вам не доводилось витрачати час на те, щоб розібратися з правильним оформленням усіх документів, потрібних для встановлення вивіски, Адвокатське об’єднання «Бачинський та партнери» пропонує вам свою допомогу.
Ми допоможемо скласти заяву, зробити необхідні витяги, перевіримо, чи проект відповідає необхідним вимогам, що ставляться Львівською міською радою.