Як отримати ліцензію на продаж алкоголю

Скоріш за все для вас не буде новиною, якщо ми повідомимо, що для ведення діяльності із роздрібного продажу алкогольних напоїв (крім столових вин) – суб’єкт господарювання повинен отримати ліцензію (ч. 20 ст. 15 ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (надалі – «Закон»).

Консультація юриста

Також слід нагадати, що роздрібна торгівля (продаж) – це діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб’єктах господарювання громадського харчування (ст. 1 Закону).

Тож, у цій статті ми розповімо про порядок отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, підстави її анулювання та правові наслідки у разі ведення згаданої діяльності без отримання ліцензії.

Хто може отримати ліцензію на алкоголь

Ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями мають права отримати як юридичні особи (ТОВ, ПП, АТ), так і фізичні особи – підприємці.

Зміст ліцензії на продаж алкоголю

Ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім торгівлі класичними групами алкогольних напоїв, також надає право здійснювати продаж сидру та перрі (без додання спирту), не отримуючи для них додаткової ліцензії, яка встановлена законодавством.

Нагадуємо, що продаж столових вин не потребує ліцензування.

Скільки коштує ліцензія на продаж алкоголю

Ціна ліцензії на продаж алкоголю становить 8000 грн на рік на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (на території сіл, селищ 500 грн).

При поданні документів для отримання ліцензії ви повинні здійснити повну оплату за ліцензію та долучити квитанцію/платіжне доручення або будь-який інший документ, який підтверджує проведення оплати. Аналогічна оплата здійснюється і при продовженні дії ліцензії.

Строк дії ліцензії на торгівлю алкоголем

Ліцензії видаються строком на 1 календарний рік, а їхнє подальше поновлення (проставлення відповідної відмітки на ліцензії) відбувається шляхом звернення до ДПС із заявою, до якої необхідно додати оригінал ліцензії та копію платіжного доручення/квитанції з відміткою банку про сплату.

Порядок отримання ліцензії на алкогольні напої

Заяву на отримання ліцензій суб’єкт господарювання може подати нарочно (особисто або через представника), поштою або електронною заявою через електронний кабінет платника. Подання документів здійснюється у ліцензійний орган, яким є відповідний територіальний орган ДПС обласного рівня.
Пакет документів виглядає наступним чином:

  1. Заява на отримання ліцензії. У заяві обов’язково зазначається адреса місця торгівлі, РРО (дані про нього, зокрема модель, модифікація, заводський номер, дата виготовлення та реєстраційний номер посвідчення) або ПРРО (дані про фіскальний номер та дата початку їх обліку у ДПС), які використовуються. Тобто встановлення РРО або ПРРО є обов’язковим незалежно від місцевості ведення діяльності (звільнення сіл – не поширюється).
  2. Платіжне доручення з відміткою банка про сплату (інший документ, який підтверджує оплату);
  3. Документ, що надає право представляти інтереси суб’єкта господарювання (у разі представництва) (довіреність тощо).

Пам’ятайте, що ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями видається на одне місце торгівлі. Для кожного наступного місця потрібно отримувати окрему ліцензію.

Рішення про видачу або про відмову у видачі ліцензії приймається ДПС протягом 10 робочих днів.

Також візьміть до уваги, якщо ліцензіат зберігає алкогольні напої місці відмінному від місця торгівлі (вказувалось при отриманні ліцензії), тоді після отримання ліцензії такий суб’єкт господарювання повинен звернутись до ДПС з заявою, у якій буде відображено місце зберігання алкогольних напоїв, які реалізуються ліцензіатом.

До такої заяви обов’язково додається копія ліцензії (нотаріальна або засвідчена працівником ДПС) та копія документа, який посвідчує права (користування, власності) на конкретне приміщення.

Підстави для анулювання

Усі підстави для анулювання ліцензій на роздрібний продаж алкогольних напоїв, встановлені у ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»:

1) У разі добровільної відмови шляхом подання ліцензіатом заяви до ДПС;

2) У разі скасування державної реєстрації ліцензіата.
Припинення фізичної особи – підприємця, ліквідація юридичної особи, скасування реєстраційної дії тощо.

3) Торгівля алкогольними напоями без ліцензії.

Стосується таких випадків, як-от отримана вами ліцензія поширюється лише на одне місце торгівлі, проте, крім нього, ви реалізуєте алкогольні напої і в інших місця торгівлі, які не були ліцензовані.

На додачу слід пам’ятати, що штраф за здійснення ліцензійної діяльності без отримання ліцензії становить від 17 000 грн – 34 000 грн (ч. 1 ст. 164 КУпАП) за перше адміністративне правопорушення та від 34 000 грн – 85 000 грн за повторне, протягом року правопорушення (ч. 2 ст. 164 КУпАП).

Також ст. 17 Закону, передбачено штраф у розмірі 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 гривень.

4) Продаж алкогольних напоїв особам, які не досягли 18-річного віку або не у визначених для цього місцях (не задекларованих у заяві).

Крім анулювання ліцензії, продаж алкогольних напоїв особам, які не досягнули 18-річного віку тягне за собою штраф у розмірі 6800 грн (ст. 17 Закону).

5) Встановлення факту здійснення роздрібної торгівлі через РРО, не зазначені в ліцензії.
Додатково застосовується штраф у розмірі 200 відсотків вартості реалізованої через такий контрольно-касовий апарат продукції, але не менше 10000 гривень (ст. 17 Закону).

6) Встановлення факту відсутності суб’єкта господарювання за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії;

7) Порушення місячного терміну звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання ліцензії.
Також застосовується штраф у розмірі від 850 грн – 8500 грн (ч. 6 ст. 164 КУпАП).

8) Відмови, без законодавчих підстав, від доступу представника контролюючого органу до проведення перевірки. Анулювання здійснюється на підставі акта, складеного посадовими (службовими) особами ДПС, який засвідчує факт відмови.

Консультація юриста

Ми вам
зателефонуємо

Замовити дзвінок