ПМЖ в Україні на підставі внесення іноземної інвестиції

Посвідка на постійне місце проживання (ПМЖ) в Україні видається тільки на підставі дозволу на імміграцію.

Закон містить вичерпний перелік підстав, які дають право звернутися за дозволом на імміграцію.
Більшість з них стосуються родинних зв’язків з громадянами України. Якщо ж іммігрант не має близьких родичів в Україні, видатних досягнень у світовій науці і не перебував раніше в громадянстві України, найбільш можливою підставою отримання дозволу на імміграцію є внесення іноземної інвестиції.

Так, згідно із Законом України «Про імміграцію», право на отримання дозволу на імміграцію мають особи,  які  здійснили  іноземну  інвестицію  в  економіку України іноземною конвертованою валютою на суму не менше 100 (ста) тисяч доларів США,  зареєстровану у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Порядок внесення іноземних інвестицій

Внесення іноземної інвестиції може бути здійснене шляхом створення власної компанії, участі в статутному капіталі вже створеного підприємства. Але інвестиція повинна відповідати таким обов’язковим ознакам:

  • вноситись іноземною конвертованою валютою (долари США, євро тощо)
  • бути еквівалентною сумі не менше ста тисяч доларів США
  • бути зареєстрованою у встановленому законодавством порядку
  • бути інвестицією в економіку України, тобто з метою ведення господарської діяльності, отримання прибутку чи досягнення іншого соціального ефекту.

В іноземців, що мають бажання іммігрувати до України, часто виникає питання, чи придбання житла в Україні надає право на ПМЖ.

На жаль, навіть якщо вартість квартири чи будинку перевищує 100 000 доларів, право власності на таке житло не надає право на імміграцію, оскільки сама по собі купівля квартири чи будинку для власних потреб інвестицією не вважається, та не буде зареєстрована Міністерством економіки України.

 Найкращим варіантом внесення іноземної інвестиції є створення власної компанії в Україні (будь-якої спеціалізації чи напрямку), та внесення суми 100 000 доларів США іноземною валютою у її статутний капітал з Вашого особистого рахунку на рахунок створеної компанії.

Консультація юриста

Якщо ви справді бажаєте займатися підприємницькою діяльністю в Україні, то можна обрати одну із перспективних галузей економіки, і розвивати свій бізнес. Внесена сума статутного капіталу дає змогу залучити ефективні ресурси, та отримувати прибуток навіть з мінімальною участю самого засновника.

Якщо ж внесення іноземної інвестиції здійснювалося лише з метою отримання права на ПМЖ в Україні, то кошти, після одержання посвідки на постійне проживання можна витрачати від імені компанії, в тому числі, на придбання нерухомості. Основний ризик – те, що кошти після зарахування на рахунок з доларів перетворюються на гривні і є ризик їх девальвації. Тому рекомендується відразу купляти нерухомість, бажано в забудовників – компаній, що продають за гривні.

Внесення інвестицій з придбанням нерухомості

Тут опишемо найбільш доцільний  варіант внесення  інвестиції з придбанням нерухомості та отримання ПМЖ в Україні, і основні витрати та податки, які виникатимуть у цьому процесі:

  1. Реєстрація компанії в Україні, де ви будете Засновником, найкраще у формі Товариства з обмеженою відповідальністю. Серед видів діяльності компанії як основний можна зазначити операції з нерухомістю (купівля-продаж, оренда), або ж будь які інші види економічної діяльності на ваш розсуд.
  2. Оскільки процедура отримання посвідки на постійне проживання може тривати до одного року, для початку варто одержати посвідку на тимчасове проживання. Найкращий варіант – отримання дозволу на працевлаштування як директора власної компанії, що дасть право на тимчасове (до одного року) проживання в Україні.
  3. Внесення статутного капіталу у сумі еквівалентній 100 000 доларів США іноземною конвертованою валютою. Кошти повинні бути перераховані з Вашого особистого рахунку. Рекомендується відразу за них придбати квартиру для мінімізації ризиків із курсовими різницями. На етапі створення компанії та першого часу її існування варто мати на увазі такі витрати: заробітна плата директора, бухгалтерське обслуговування. До моменту отримання посвідки може зайняти біля 6 місяців таких затрат.
  4. Реєстрація іноземної інвестиції у Мінекономіки Цей процес займає приблизно 2 тижні часу, передбачає перевірку надходження коштів податковою інспекцією та реєстрацію у територіальному органі Мінекономіки
  5. Підготовка та подання всіх документів для дозволу на імміграцію. Основний документ – повідомлення про реєстрацію інвестиції, інші документи стосуються несудимості, місця проживання, медичних оглядів тощо
    Одержання самого дозволу на імміграцію займає приблизно півроку часу (за законом – до одного року).
  6. Ліквідація компанії, виведення активів. Ліквідація компанії триватиме приблизно 2-3 місяці, звичайно ж ліквідовувати компанію не можна до одержання дозволу на імміграцію. При ліквідації компанії придбана нерухомість повертається власнику. За час існування компанії нерухомість можна використовувати як для власних потреб, так і для здачі в оренду тощо.

Податкові затрати під час діяльності компанії:

  • Податок на прибуток, якщо такий утворюватиметься
  • Податок на нерухоме майно,залежно від площі квартири, від 1% до 2,7% від мінімальної заробітної плати за кожен наступний квадратний метр квартири, що перевищує 60 кв.м.
  • Податок з доходів фізичних осіб та єдиний соціальний внесок, який сплачується на зарплату Директора, залежно від суми заробітної плати

Податкові затрати при ліквідації компанії та передання майна Учаснику:

  • Податок з доходів фізичних осіб для Учасника

Не сплачується, якщо вартість повернутого майна буде меншою від суми його вкладу у Товариство. Тобто, якщо вартість квартири на момент передачі буде меншою вкладеного вами у статутний капітал (чи сума коштів, які передаються при ліквідації, буде меншою), податкового зобов’язання не виникає.

  • Податок на прибуток для Підприємства

Не виникає при ліквідації компанії, якщо сума переданого майна не є вищою вартості частки.

АО “Бачинський, Коломієць та партнери” надає весь комплекс послуг, пов’язаних з одержанням ПМЖ в Україні на підставі внесення іноземної інвестиції, в тому числі: створення та реєстрація компанії, реєстрація іноземної інвестиції в органах Мінекономіки, супровід діяльності компанії. ліквідація компанії, підготовка та подання всіх документів для отримання дозволу на імміграцію та посвідки на постійне проживання в Україні.
При виникненні питань, звертайтеся за телефонами: +38 096 002 01 00; 032 247 35 44
Старший юрист Наталя Василечко

ПМЖ в Україні на підставі внесення іноземної інвестиції

Ми вам
зателефонуємо

Замовити дзвінок