Відкриття банківського рахунку: проста формальність чи ще одне коло пекла у відкритті компанії?

Адвокатське Об’єднання «Бачинський та партнери» вже неодноразово висвітлювало тему етапів відкриття вашого бізнесу. Крім обрання найбільш правильної організаційно-правової форми, системи оподаткування і т. д, важливим етапом є відкриття банківського рахунку. І здається ніби, що тут такого, подав необхідні документи і все, але не все так просто. Проблеми з якими ви можете стикнутися при відкриття рахунку, саме про це йтиме мова далі.

Після закінчення всіх реєстраційних дій при відкритті компанії, коли у вас на руках вже є всі необхідні документи, наступним етапом для здійснення діяльності є відкриття банківського рахунку. Які документи від вас буде вимагати банк:

  1. Статут товариства;
  2. Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
  3. Протокол чи рішення учасника про створення Товариства;
  4. Картка зі зразками підписів та відбитка печатки (розробити та завірити можна у будь-якого нотаріуса);
  5. Наказ про призначення Директора (у деяких банках).

Відомості із перших трьох пунктів банк може взяти за допомогою коду доступу, який є на описі документів, що надається державному реєстратору при внесенні відомостей у Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Всі інші документи доведеться надавати в індивідуальному порядку.

Також вже на місці банк попросить заповнити вас опитувальник, у якому необхідно буде вказати відомості про засновників, директора, відомості про наглядову раду (якщо така є), джерела надходження коштів, очікуваний річний обсяг доходу, чи серед кінцевих бенефіціарних власників є публічні особи або пов’язані з такими, зв’язок з іноземними державами, намалювати структура власності. Звичайно це лише основні запитання. Доречі, для відкриття банківського рахунку необхідна лише присутність Директора.

Які ж можуть виникнути проблеми, здається все так просто? Але все буде просто лише у тому випадку, якщо усі засновники громадяни України. В іншому випадку треба враховувати декілька нюансів.

В першу чергу, це те, хто є засновником Товариства  – фізична чи юридична особа, громадянин України чи іноземець. Розглянемо всі із вказаних варіантів.

  1. Засновник – громадян України, як вже було сказано раніше, жодних проблем нема. Документи, зазначені вище, оформленні згідно чинного законодавства – це все, що знадобиться;
  2. Іноземець – засновник компанії. Все буде залежати від банку, через який ви будете здійснювати діяльність. Зокрема банк, який створений на території України буде вимагати подати ще деякі документи, в залежності від країни походження. Громадяни США, ще обов’язково заповнюватимуть форму W Банки, які є членами BNP груп обов’язково проводитимуть перевірку засновника Вашої компанії. Його  зв’язок з такими країнами, як Ірак, Іран, наявність незаконної діяльності (наприклад, онлайн-казино);
  3. Засновник – іноземна юридична особа. Для того, щоб вам відкрили рахунок при такому засновникові необхідно буде подати структура власності з відомостями і про кінцевих бенефіціарних власників. Мова йде про те, що це повинні бути не лише відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, але й підтверджуючі документи реєстрації компанії за кордоном. В Україні це Виписка з ЄДР, за кордоном це може бути сертифікат апостилізований чи легалізований, залежно від країни видачі, з всіма відомостями про засновників.

Ще недавно багато банків відмовлялися працювати по інвойсу та вимагали договір ЗЕД, що також є незаконним та вимагає додаткових роз’яснень працівникам банку. Ще однією проблемою є роз’яснення положень статуту. Інколи такі питань виникають, і саме кваліфікована допомога юристів є необхідною у таких випадках.

Варто бути готовим до того, що навіть, якщо компанію вам відкрити вдалося, то це не означає, що вже через декілька днів ви зможете приймати платежі із-за кордону та здійснювати свою діяльність «на повну», адже відсутність якихось документів, чи отримання їх повторно може бути затягнуто. Тому для уникнення всіх цих нюансів, щоб не звертатися до юристів вже після виникнення питань: «А що це в мене вимагає банк?» варто завчасно замовляти супровід відкриття бізнесу ПІД КЛЮЧ у юристів.

Підготувала: Наталія Маркевич, юрист, помічник Адвоката, партнера ІТ практики
Василечко Наталії

Ми вам
зателефонуємо

Замовити дзвінок