Залишення на постійне проживання за кордоном громадян України

Досить частими є випадки, коли громадяни України виїжджають за кордон тимчасово, але з певних причин залишаються проживати за межами нашої країни. У таких випадках важливо легалізувати своє проживання на території іншої держави. У цій статті ми детально розглянемо процедуру залишення на постійне проживання за кордоном громадян України.

Для початку необхідно зазначити, що сам факт виїзду та постійного проживання за кордоном не означає, що громадянин України вважається таким, що постійно проживає за кордоном. Для офіційного підтвердження проживання за межами України необхідно пройти відповідну процедуру. Громадяни України, які цілеспрямовано виїжджають на постійне місце проживання за кордон, ще на території України проходять процедуру виїзду за кордон на постійне місце проживання (детальніше про це у нашому матеріалі за посиланням: Виїзд громадян України за кордон на постійне місце проживання).

Громадяни ж, які покинули Україну з метою тимчасового перебування за кордоном, але залишились постійно проживати за межами України, можуть пройти процедуру залишення на постійне проживання за кордоном. В деяких випадках може знадобитись допомога юриста, то ж бажано звернутись за консультацією.

У чому переваги цієї процедури?

Основною перевагою офіційного перебування за кордоном є можливість звернення у дипломатичні представництва України (посольства чи консульства) з метою прийняття на консульський облік. Саме завдяки цій процедурі, особа може реалізовувати свої права як громадянина України, зокрема: звертатись до посольства чи консульства України за оформленням закордонного паспорта, реалізовувати свої виборчі права (голосування за кордоном), права на соцзахист, отримувати необхідний правовий захист.

Міграційні питання можуть бути дуже складними та потребують великої уваги до деталей. Якщо ви шукаєте допомогу в рішенні питань з міграції, міграційний адвокат зможе надати вам кваліфіковану правову допомогу.

Міграційний адвокат – це професіонал, який спеціалізується на питаннях міграції та міжнародної міграції, включаючи імміграційні візи, біженців та тимчасовий захист, а також депортацію та скасування депортації.

Якою є процедура залишення на постійне проживання за кордоном?

Громадянин України, який тимчасово перебуває за межами України та бажає залишитись проживати за кордоном постійно, повинен звернутись до закордонної дипломатичної установи (ЗДУ)  України (посольства чи консульства) у країні свого перебування. Особа, що досягла 16 років, подає заяву самостійно, а за дітей, що не досягли 16 років – їх батьки чи інші законні представники.

Для оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном громадянин подає такі документи:

Консультація юриста

  • заяву;
  • дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон (закордонний паспорт);
  • кольорову фотокартку розміром 3,5 х 4,5 см;
  • паспорт громадянина України (внутрішній паспорт);
  • довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційний код);
  • квитанцію про сплату консульського збору.

Після прийняття документів, ЗДУ здійснює всі необхідні перевірки шляхом надсиланням запитів до Служби безпеки України (щодо наявності чи відсутності підстав для тимчасового обмеження прав громадян України на виїзд за кордон), Державної міграційної служби України (щодо оформлення паспорта громадянина України), за результатами яких і приймається рішення про оформлення чи відмову в оформленні документів для залишення на постійне проживання за кордоном.

Прийняте рішення надсилається заявнику протягом 5 днів з моменту його прийняття. Громадянина України також інформують про необхідність зняття з реєстрації місця проживання в Україні. Зокрема, протягом 6 місяців з дня отримання рішення особа повинна надати ЗДУ документ, що підтверджує зняття з реєстрації місця проживання в Україні.

Таким документом може бути: штамп у внутрішньому паспорті громадянина України про зняття з реєстрації або довідка про зняття з реєстрації (якщо особа має паспорт у формі ID-картки чи не отримувала паспорт взагалі). Неподання одного із цих документів протягом 6 місяців є підставою для скасування рішення про залишення на постійне проживання за кордоном.

Останнім кроком в оформленні залишення на постійне проживання за кордоном є проставлення в закордонний паспорт штампу «постійне проживання» із зазначенням дати прийняття рішення, назви країни, посади, прізвища та підпису посадової особи. Громадянину також видають довідку про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном.

Чи може ЗДУ відмовити в оформленні документів на постійне проживання за кордоном?

Законодавчо визначені підстави, за наявності однієї з яких, ЗДУ може прийняти рішення про відмову в оформленні документів для залишення на постійне проживання за кордоном. Зокрема:

  • за заявою особи про відмову в продовженні розгляду поданої заяви;
  • за заява одного із батьків (законних представників) дитини або самої дитини (від 14 до 16 років) про відкликання своєї згоди на оформлення документів;
  • якщо:
  1. громадянин України обізнаний з відомостями, що становлять державну таємницю;
  2. стосовного особи застосовано запобіжний захід, за умовами якого заборонено виїжджати за кордон;
  3. особа засуджена за вчинення кримінального правопорушення;
  4. громадянин України ухиляється від виконання судового рішення чи має інші невиконані зобов’язання;
  5. особа перебуває під наглядом Національної поліції;
  • при мотивованих запереченнях СБУ, якщо у заявника раніше був доступ до державної таємниці.

Відмінності від виїзду за кордон на ПМП

Найсуттєвішою відмінністю залишення на постійне місце проживання за кордоном від виїзду особи на ПМП за кордон є суб’єкт прийняття рішення. Коли особа бажає виїхати на ПМП за кордон, їй необхідно звернутись до Державної міграційної служби за місцем проживання, при залишенні на постійне проживання – до ЗДУ.

Відрізняються також строки розгляду заяви: при виїзді на ПМП документи розглядаються до 3 місяців, а при залишенні на постійне проживання – розгляд заяви може затягнутись навіть до 1 року. Це пояснюється тим, що ЗДУ надсилає запити у органи державної влади через Департамент консульської служби МЗС. Відповіді на запити, зазвичай, надсилаються поштою, що значно затягує розгляд заяви.

Процес затягується ще і через необхідність проходження процедури зняття з реєстрації місця проживання в Україні. Для цього необхідно або ж особисто повернутись в Україну і отримати необхідні довідки, або ж підготувати довіреність та надіслати її представнику, що також може зайняти певний час.

Якщо вам потрібна еміграційна юридична допомога у Львові, то ми можемо рекомендувати звернутися до адвокатського об’єднання “Бачинський Та Партнери”. Ми надаємо професійну та якісну юридичну допомогу з міграційного права та імміграції.

Наші еміграційні адвокати мають великий досвід у вирішенні різноманітних юридичних питань, що пов’язані з міграцією, включаючи оформлення віз, робочих дозволів, імміграційних петицій та багато іншого. Ми також допомагаємо клієнтам отримувати статус біженця та вирішувати питання з імміграційними службами.

Ми вам
зателефонуємо

Замовити дзвінок